İslâm itikatına göre Îsâ (Aleyhisselâm) kafirler tarafından öldürülmemiştir.Dolayısıyla Hristiyanların iddia ettiği çarmıha gerilme olayı gerçek olmayıp bir karıştırmadan ibarettir.Zirâ Kur’ân-ı Kerim’in beyanına göre onu öldüremediler ve asmadılar. Bilakis onlara öyle gösterildi.Diğer bir ifadeyle çarmıha gerilip öldürülen Îsâ (Aleyhisselâm) değildi.Allah Teâlâ şöyle buyurur:
Bir de onların: “Biz Allâh’ın Rasûlü (bilinen) Meryem oğlu Îsâ Mesîh’i gerçekten öldürdük” demeleri sebebiyle (onların kalplerini mühürledik). Hâlbuki onu ne öldürebildiler, onu ne de asabildiler velâkin onlar (ın kafalarını karıştırmak) için (onu öldürmeye gönderdikleri Yahûdî’nin şekli, Allâh tarafından Îsâ (Aleyhisselâm)ın sûretine) iyice benzetildi (de, onu çarmıha gerince Îsâ (Aleyhisselâm)ı astık sandılar). Şüphesiz o (Yahûdî ve Hristiyanlara mensup) kimseler ki onun (öldürülüp öldürülmediği) hakkında ihtilâfa düşmüşlerdir; elbette on(un asılmış olup olmadığın)dan büyük bir şüphe içindedirler. Kendileri için bu hususta tamâmen zanna (ve tahmîne) uymaktan başka (gerçek inanç ifâde eden) hiçbir ilim yoktur. Zâten onlar onu (öldürdüklerini söylüyorlarsa da, kendilerince kesinkes ve) yakînen öldürmüş de değillerdir. 158- Doğrusu Allâh onu Kendisin(in ulaşılmaz mülkü olan gökler)e yükseltmiştir. Allâh (istediğinin gerçekleşmesine engel olunamayacak derecede güçlü olduğundan, Îsâ (Aleyhisselâm)a saldıran Yahûdîlerden intikam almaya) dâimâ (muktedir bir) Azîz ve (onu göklere yükseltme gibi kararlarında hikmet sâhibi bir) Hakîm olmuştur.[1]
Haçı Kırması
Îsâ (Aleyhisselâm) tekrar yeryüzüne inecektir.Bu hususta birçok hadîs-i şerîfler rivâyet edilmiştir.Bu hadîs-i şerîfler mana bakımından tevâtür derecesindedirler.Bu husustaki hadîs-i şerîflerin mana bakımından tevâtür derecesinde olmasından dolayı tekrar yeryüzüne indirileceğine inanmayan birinin küfründen korkulacaktır.Bir hadîs-i şerifte Peygamber Efendimiz (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) Efendimiz (Sallâllâhu Teâlâ Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur:
“Nefsim kudret elinde olan zata yemin olsun ki; hiç şüphesiz adaletle hükmedecek.Meryem oğlu Îsâ’nın yeryüzüne inip haçı kırması,hınzırı öldürmesi,cizyeyi (Kafirlere vergi) koyması,bir secdenin dünya ve içindekilerden daha hayırlı olduğu günde malı kimsenin istemediği kadar dağıtması yakındır.”[2]
İnkâr Edilmesi
Îsâ (Aleyhisselam)ın kıyamet alâmetlerinden birinin tahakkuku olarak yeryüzüne ineceği birçok Kur’an âyetinin beyânı ve hadis-i şeriflerin sarih ifadeleriyle sabit bir hakikattir. Zira konu hakkındaki âyetlerin ifadeleri ve rivâyetlerin tevâtür seviyesindeki kesinliği hakkı teslim etme niyetinde olan herkesin kabulleneceği netliktedir. Buna binaen İslam uleması, kıyamete yakın Hz. Îsâ (Aleyhisselâm)ın Şeriat-ı Muhammediyye’ye tabi bir peygamber olarak yeryüzüne ineceği üzere icma etmiştir.
Zihin dünyası farklı ideolojilerin zerk ettiği fikirlerle bir hayli bulanmış olanların bu mesele etrafındaki ithal fikirleri, âyet ve hadislerin ortaya koyduğu hakikati perdeleyemez. Nitekim, Allah (Celle Celâluhû) Kur’an’ın bu hadiseyi haber vermesini tepkiyle karşılayan Kureyş’in durumunu “Meryem oğlu İsa, bir misal olarak anlatılınca senin kavmin hemen bağrışmaya başladılar”[3] ayet-i celîlesiyle anlatmaktadır. Onların bu şekildeki bağrışmaları nasıl ki bu hakikatin asırlar sonrasına intikaline engel olamadıysa günümüzdeki aykırı seslerin de vahyin ortaya koyduğu bu gerçeği örtmesi mümkün olmayacaktır.[4]
Not. İslâm Telif Kurulu, “Ehli Sünnet Akaidi” eserinden derlenmiştir.
Dipnotlar
[1] Nisâ Suresi 157-158
[2] Buharî 3192
[3] Zuhruf Suresi 57
[4] İsmailağa Ulema Heyeti