Ramazanda Cömertlik (Ramazanda Cömert Davranmak, İyilik Yapmak, Çok Hayır İşlemek Ve Özellikle Son On Gününde Bunları Daha Da Arttırmak)
İbni Abbâs (Radıyallâhu Anhümâ) şöyle dedi:
Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) insanların en cömerdi idi. Onun en cömert olduğu anlar da Ramazanda Hazreti Cebrâil’in, kendisi ile buluştuğu zamanlardı. Cebrâil (Aleyhisselâm), Ramazanın her gecesinde Peygamber Efendimiz ile buluşur, (karşılıklı) Kur’an-ı Kerim okurlardı. Bundan dolayı Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) Cebrâil ile buluştuğunda, esmek için engel tanımayan bereketli rüzgârdan daha cömert davranırdı.”
Buhârî, Bedü’l–vahy 5, 6, Savm 7, Menâkıb 23, Bed’ul–halk 6, Fezâilü’l–Kur’ân 7, Edeb 39; Müslim, Fezâil 48, 50. Ayrıca bk. Tirmizî, Cihâd 15; Nesâî, Sıyâm 2; İbni Mâce, Cihâd 9.
Âişe (Radıyallâhu Anhâ) şöyle dedi:
Ramazan ayının son on günü girdiğinde Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) geceleri ihyâ eder, ev halkını uyandırır, ibadete soyunarak eşleriyle ilişkiyi keserdi.
Buhârî, Leyletül–kadr 5; Müslim, İ’tikaf 7. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Ramazan 1; Nesâî, Kıyâmu’l–leyl 17; İbni Mâce, Sıyâm 57.
* Müslümanlıkta, dünyadan el etek çekip kendini ibadete vermek dediğimiz Ruhbanlık yoktur. Ruhbanlık sadece hristiyanlar tarafından uydurulmuş olup, bu uydurdukları işin de hakkından gelememişlerdir. Hadid: 57/27. İslamda sadece Ramazanın son on gününde toplumdan ve her şeyden uzaklaşarak ibadet etme modeli vardır ki, buna itikâf diyoruz. Müslümanlardan bazısının yapmasıyla diğerlerinden bu yük inmiş olur. Bu son on günde kadir gecesinin faziletini yakalayabilmek için geceli gündüzlü ibadete ağırlık vermek esastır. (Abdullah Parlıyan, Açıklamalı Tam Riyazu’s-Salihin Tercümesi: 358.)