İlk olarak 23.08.2017 tarihinde Kocaeli Barış Gazetesi’nin internet sitesinde yayımlandıktan sonra çeşitli internet sitelerinde de yer aldığı görülen; Bir Milletvekilinin T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na ‘İsmailağa Çağrı Merkezi’nin kurulum ve faaliyetleri için izin ya da lisans alınıp alınmadığı ve bildirimde bulunulup bulunmadığına yönelik sorusuna ilgili bakanlık tarafından: “Bakanlığımızın ilişkili kuruluşu olan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından İsmailağa Çağrı Merkezi’ne verilen herhangi bir izin veya lisans bulunmamaktadır” şeklinde cevap verildiği iddiasını ihtiva eden, dil ve üslup bakımından da son derece rahatsız edici olan ve câmiamızı töhmet altında bırakan haber, resmî açıdan herhangi bir değer taşımamaktadır.
Konuyla ilgili olarak T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile yapılan görüşme neticesinde bünyemizde faaliyet göstermekte olan ‘Çağrı Merkezi’mizin kurulumu ve hizmetlerinin devamı konusunda Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’ndan izin ya da lisans alınmasına veya ilgili kuruma bildirimde bulunulmasına yönelik bir uygulama olmadığı bilgisi teyit edilmiştir.
‘İsmailağa Çağrı Merkezi’, herhangi bir ticarî kuruluşun birimi ya da ticarî alanda faaliyet gösteren bir müessesenin müşteri hizmetleri birimi şeklinde çalışmamaktadır. Çağrı merkezimiz, vatandaşın teveccühü sebebiyle yoğunlaşan çağrılara binaen ortaya çıkmış olan ihtiyaca cevap vermek maksadıyla tamamen hizmet alanında faaliyet göstermek üzere tesis edilmiş olan bir birimdir.
Kamuoyunun bilgisine duyurulur.